Urząd Gminy Dębowiec
Zakład Opieki Zdrowotnej
Piotr Gruszczyk
33 851 40 32

Uczniowie z Dębowca w Londynie!!!

2015-05-12 13:44
  • Uczniowie z Dębowca w Londynie!!!

Kto jest zmęczony Londynem, jest zmęczony życiem”, napisał swego czasu Samuel Johnson (1777) i trzeba przyznać, miał rację.

Nasza wspaniała przygoda rozpoczęła się 24 kwietnia 2015 roku o godz.7.30, kiedy autokar z biura podróży „Globus” zabrał nas do stolicy Europy- Londynu. Uczestnikami tej niezapomnianej wycieczki byli: Marysia Branny,  Michał Soboszek, Karolina Kocur, Dominika Samol, Łukasz Lizak, Arkadiusz Machej, Mateusz Gawlas, Daniel Pośliński, Konrad Czupryna, Patrycja Piekar, Gracjan Serwotka, Dawid Łośko (SP Dębowiec), Zuzanna Siąkała, Julia Bronny, Piotr Plinta, Marcel Kojma, Adrian Gałuszka (SP Iskrzyczyn), Igor Olszar, Mateusz Broda, Martyna Zahraj (SP Ogrodzona), Maja Burawa, Patrycja Raszewska, Aleksandra Sabat, Julia Fober, Krzysztof Stec

( Gimnazjum w Dębowcu).

Będąc największym miastem Europy Londyn ma w sobie coś wyjątkowego, ekscytującego i kuszącego. Na każdym kroku spotyka się pamiątki wspaniałej przeszłości: od rzymskich ruin, przez średniowieczne sale bankietowe, wspaniałe kościoły projektu sir Christophera Wrena, po eklektyczną wiktoriańską architekturę z okresu największej świetności Imperium Brytyjskiego.

Będąc w Londynie podziwialiśmy główne jego atrakcje, m.in. Big Ben, Houses of Parliament, pałac Buckingham ( rezydencja Krółowej Elżbiety)-gdzie oglądaliśmy zmianę warty, Westminster Abbey, gdzie odbywały się koronacje króli, twierdzę Tower- gdzie oglądaliśmy klejnoty królewskie. Spacerowaliśmy po słynnym Tower Bridge. Zwiedziliśmy cudowną katedrę św. Pawła, muzeum figur woskowych Madame Tussauds- gdzie zrobiliśmy sobie zdjęcie z Rodziną Królewską.

Niesamowite wrażenie zrobiło na nas Muzeum Historii Naturalnej (najpiękniejszy budynek muzealny w Londynie) –gdzie podziwialiśmy zwierzęta z całego świata oraz zobaczyliśmy w naturalnej wielkości szkielety dinozaurów oraz Science Museum

( Muzeum Nauki i Techniki)- Znajduje się w nim około 300 tyś. eksponatów z różnych dziedzin nauki i techniki – od niewielkich urządzeń elektronicznych do ogromnych samolotów. Zwiedziliśmy również Muzeum Brytyjskie ( British Museum) jedno z największych i najbardziej znanych muzeów archeologicznych na świecie. Jest to prawdziwa skarbnica wiedzy o świecie sprzed wielu wieków i na pewno nie lada gratka dla miłośników starożytności.

Byliśmy również na Trafalgar Square z kolumną admirała Nelsona i National Gallery, zwiedziliśmy miasteczko chińskie (China Town), budynki Gwardii Królewskiej, plac Piccadilly z bogiem miłości.

Dużo przyjemności sprawił nam spacer po Greenwich z parkiem królewskim. Górujący nad Tamizą gmach Royal Naval Collage należy do najpiękniejszych budowli stolicy. W Greenwich również znajdują się inne atrakcje turystyczne m.in. Narodowe Muzeum Morskie i Obserwatorium Królewskie. Mosiężna linia przecinająca dziedziniec biegnie w Greenwich wzdłuż południka zerowego, który jest podstawą obserwacji astronomicznych oraz określenia długości geograficznej, a największe powody do chluby to czas Greenwich

( Greenwich Mean Time; GMT), bowiem cały świat reguluje zegarki w odniesieniu do GMT.

Niesamowitym przeżyciem była dla nas przejażdżka na największym zbudowanym do tej pory, wysokim na 135 metrów, diabelskim kole - London Eye. „Londyńskie Oko” obraca się z gracją nad Tamizą, a przejażdżka jedną z 32 gondoli, trwająca około 30 minut zapewniała nam niezapomniany widok na cały Londyn i jego przedmieścia łączące się z terenami wiejskimi.

Londyn zaskoczył nas również rozległymi zielonym terenami, przepięknymi parkami jak Hyde Park, Green Park i St. James’s Park, w których podziwialiśmy cudowną roślinność i ciekawe okazy ptaków.

W Londynie można spędzić mnóstwo czasu na Oxford Street robiąc zakupy, czy to w Primark, czy w elitarnym Harrodsie, czy w szęścio - piętrowym sklepie dla dzieci Hamleys, w którym można kupić zabawki z całego świata!!!

Londyn swą wyjątkową atmosferę zawdzięcza zarówno przepięknym budowlą, ale również życiu, jakie toczy się na jego ulicach. Jest to prawdziwie kosmopolityczna metropolia, zamieszkana w ponad jednej trzeciej przez ludność obcego pochodzenia. Mogliśmy tu spotkać mnóstwo ludzi z Karaibów, Indii oraz krajów śródziemnomorskich i Dalekiego Wschodu, co tworzy wielokulturowy obraz miasta.

Będąc w Anglii zwiedziliśmy również miasteczko Oxford. Jest to jedna z największych atrakcji turystycznych Anglii, a na intensywnym zwiedzaniu można tu spędzić kilka dni. Oxford to słynne miasto uniwersyteckie. Budynki uniwersyteckie to wspaniale osiągnięcia angielskiej architektury - architektoniczne perełki. Oxford jest centrum nowoczesnej nauki i rozwoju intelektualnego elity świata. Studenci przyjeżdżają do Oxfordu z wielu krajów świata.

Dodatkowym atutem wycieczki było wykorzystywanie języka angielskiego w praktyce, na co dzień, czy to w sklepach, restauracjach, w metrze, czy u rodzin angielskich, u których przebywała nasza młodzież.

Anglia urzekła wszystkich uczestników wycieczki. Choć poznali tylko jej niektóre miejsca  wrócili zachwyceni i zmotywowani do dalszej nauki języka angielskiego!

To co zobaczyli i przeżyli pozostanie na zawsze w ich pamięci !